Založ si blog

záhorácka smotánka

machata160 
POZOR BULVÁR!!!
 
 
Erika: Pán Machata, pre vašu peknú spisovnú víslovnosť si o vás rodenom Záhorákovi, ľudia väčšinou mislia, že pochádzate priamo z Liptova.
 
Karol Machata: Ako mladí som rozprával silno záhoráckim dialektom a nevedel som sa ho dlho zbaviť. Keď sa mi to už konečne podarilo, režisér Andrej Lettrich mi zveril úlohu deda vo filme „Hodi“, ktorí just rozpráva iba nárečím.
Ak sa chcete naučiť pekne po slovenski, raďím vám, veľa a nahlas čítajte. Najlepšie v rozhlase, tam vám za to aj plaťia.
 
Erika: To že česká speváčka Hanka Zagorová má svoj pôvod pred riekou Moravou, je známe už dávno.
 
Zagorová: Áno pochádzam z ľavého brehu rieki Moravi! Moje korene však siahajú až na víchodné Slovensko a do Zagorska v Poľsku. Zagorská oblasť suseďí s naším Šarišom a stále tam ešte žije moja teťička Júlia. Nie som teda vlastne Záhoráčka, ako sa mnohím zdá, ale Zagoráčka.
 
Erika: Šarmantní Záhorák Ľubo Roman, obetoval na oltár vlasťi aj svoju hereckú kariéru. Slovenskí rozhlas hovoril dlhé roki, práve jeho hlasom. Škoda veru takého herca v politike, Záhoráci sú však dobrí aj tam!
 
Roman: Z víchodu pochádza veľa našich spevákov aj prezidentov, vrátane jedného prezidenta – speváka. Chcel som to zmeňiť v prospech západného Slovenska, môj prví pokus ale nevišiel práve najlepšie. Ňie je to však samozrejme moja vina, môže za to Rusko.
 
………………………..

Pieseň Hanki Zagorovej venujem blogerovi Jurajimu:
 


YouTube Direkt
 
 
hana_zagorova250

Usvedčujúce foto Hanki Zagorovej.
Je to Slovenka ako maľovaná!
 
predchádzajúci článok ……….. nasledujúci

Patty Pravo – ak ťa stratím, P. P. Arnold – nastal ten čas

25.12.2023

patty pravo – ak ťa stratím, bábika zdroj obr. Na začiatku apríla 1948 sa v Taliansku narodilo dievčatko so zelenými očkami. Nicolettka Strambelli. Neviem prečo ale vyrastala u starých rodičov. V Benátkach. Počul som, že to vraj bola veľmi chudobná rodina. Zrejme tam bývali v nejakom starom, vlhkom dome. Na konzervatóriu Nicoletta 4 roky hrala na klavír a učila sa [...]

Vojdi do môjho srdca, Pola Raksa, Ukrajina má talent, Tmavá noc, Slot, Syn bolesti

08.05.2023

vojdi do môjho srdca Pred štyridsiatimi rokmi naša štátna televízia natáčala videoklipy (teraz už nie). Boli vysielané raz za týždeň v programe Triangel. Páčila sa mi hlavne Marcela Březinová. Tá pesnička je tiež veľmi pekná, objavná a moderná. OK Band – „Říkáš, že jsme si souzeni“ (1984) _____ Pola Raksa Herečka [...]

Husičky a Veronika. Kristínky. Daneliya. Barbara. Peter a víly

28.04.2023

Veronika Rabada – Husičky _____ chrystyna solovij Kristínka spieva praobyčajné Lemko-Rusínske ľudovky, pritom ale celá horí. To mladé dievča spieva rukami, nohami, celým svojim ukrajinským telom a celou svojou širokou ukrajinskou dušou. Mystickým výrazom a zanietením dostáva do tranzu aj plne vypredané štadióny. „Христина [...]

Peter Pellegrini

Prieskum: Najdôveryhodnejším politickým lídrom je Peter Pellegrini

16.04.2024 09:49

Vyplýva to z prieskumu agentúry Focus pre TV Markíza. Kto obsadil druhé a tretie miesto?

doprava

V Bratislave husto prší, doprava takmer skolabovala

16.04.2024 09:46, aktualizované: 09:59

Na D1 v smere od Senca cez Zlaté Piesky a Prístavný most do Petržalky hlásili vodiči zdržanie 40 minút.

Lukašenko

Mlátili ju hlava-nehlava. Bieloruska na toaletnom papieri opísala brutalitu Lukašenkovho režimu

16.04.2024 09:12

Kacarynu Novikavovú zatkli v júni 2023, keď mala na sebe iba nočnú košeľu.

čaputová

Prezidentka odcestovala do Poľska, Duda jej odovzdá štátne vyznamenanie

16.04.2024 08:28

Čaputová navštívi aj jediné slovenské pamätné miesto spojené s protifašistickým odbojom.

Viliam Kusi

satira, básňički, kresbički, pesňički (píšem kusou slovenčinou)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 265
Celková čítanosť: 982316x
Priemerná čítanosť článkov: 3707x

Autor blogu