Ivanko a Vasilisa prefíkaná 3

2. apríla 2010, Viliam Kusi, ROZPRÁVKA PRED MILOVANÍM

vaska90


Chlapec sa ráno pekne pokloní
bude s ním aj vladár spokojný?


Cárovi trochu kriví tvár
„Ukáž mi Ivanuško ešte, aký si hospodár.
Ak to vykonáš
chystaj sa na sobáš!“
 
Vasilisa teda na krajinu skríkla zas
každý živý tvor, počul jej prísny hlas.
Tentoraz divé svine nabrúsili si rypáky
sadenie ponechali na vtáky.
 
„Len v mojej malej záhradke budeš milý ryť
treba ju riadne obhospodáriť.“
 
Poslúchol Ivan rád a bez rečí
pracoval s milou v náručí.
Do hlbokej brázdy žírnej semeno sial
jeden vtáčik mu pri tom pomáhal.
 
Chlapec sa ráno pekne pokloní
bude s ním aj vladár spokojný?
 
„Prebudím sa a len pozerám
krajina moja je ako jeden lán.
Dobre si robil synu celú noc
za to ti odovzdám svoju plnú moc.
 
Vyber si jednu z mojich dcér
Vasilisu ti nedám, to mi ver!
Je to naozaj veľká potvora
ešte dnes pôjde do kláštora.“
 
Ivanuško iba plecom mykol
„Ľutujem Báťuško ale už som si zvykol“.
  
v500
predchádzajúci článok ………. nasledujúci