– Jánošík a jeho družina –

5. mája 2010, Viliam Kusi, DRÁMA

opona620 
ZBOJNÍCKA DRUŽINA  ( fraška )
( generálka )

vístup: v lese, prítomní sú len tí najlepší zbojňíci
 
Jánošík 
:
( slávnostňe ) Vážení zbojňíci, milá Aňička! Zvolal som našu zbíjaciu čatu, bo si už musíme riadňe upratať, pred vlastními kasárňami. Najsamprv teda odvolávam z funkcie Ferka Hrajnohu.
 
cenzor: Toho Ferka viňecháme Jánošík, mislím, že úplňe stačí ak povieš iba Hrajnoha.
 
Hrajnoha: Ja som ťi ale Jánošík, postavil sochu vo svojej kancelárii na sekretári.
 
Jánošík: Ak je tak Ferko … teda iba Hrajnoha … potom odvolávam, že som ťa odvolal. A ako sme na tom s celkovím lúpeňím?
( otočí sa približňe do smeru kďe sa nachádza Surovčík )
 
Surovčík: Územní plán plňíme na 200% kapitán. Poťiahnutí pozemok pod našim trojvrším, som chcel samozrejme, rozdať chudobe, na celej roli však ňerasťie ani jeďiní buk. Privatizácia – od buka do buka – sa v tomto prípaďe teda, všakáno, nedá realizovať.
 
Gajdošík:
( je vážni ) Lúpežňíctvo na cestách som podstatňe uríchlil a doviedol k úplnej dokonalosti. Gazda príďe ráno pohnojiť záhumienok, rozhliadňe sa … a kus role ňikďe … tam už ďiaľňica. Do roku 2010 máme vizbíjané z Hričova cez Košice až po Maďari.
 
Jánošík: V tunelovaňí však zaostávame!
 
Gajdošík: V hlavnom mesťe sme vizbíjali hňeď  dupľovaní tunel.
 
Ilčík:
( je trochu spoločenski unavení, ako čík ) Kapitán, kapitán … Uhorčík ma v šírom sveťe ohovára a odškodného ňechce zaplaťiť aňi za babku!
 
Aňička: Akože! Mňe Uhorčík vždi riadňe preťiahňe kreditku, tak ako všetci.
 
Jánošík: Vidíťe zbojňíci! Z Aňičkinej prefíkanej ekonomiki si berte príklad. Poľahki zarobí a ruki ňemá zagebrené.
 
cenzor: Všetko škrtám! Zostáva iba Jánošík, buďe to len jeho monológ, tak ako vždi.
 
KOŇIEC
……………………………………………………………………………………
 
ĎALŠÍ KULTÚRNI PROGRAM
 
Mi máme Jánošíka, jeho družinu a napríklad v Amerike majú ťiež svoje legendi:


YouTube Direkt


YouTube Direkt
 

poznámka: Takmer každí noví ďeň prináša jasné a neivráťiťeľné dôkazi o existencii Boha. Občas sa ňiečo objaví aj na blogu a všetki článki sa opierajú o fundované vedecké teórie a pozorovaňia. Ňemám k tomu už veľmi čo povedať, už som sa v komentoch viac krát vijadril. Radšej počúvam Joni Mitchell. Je to tiež obľúbená speváčka folkovej hudobňíčki ale v poslednom čase najme redaktorki Soňi Horňákovej. Dosť často púšťa jej skladbi vo svojom praviďelnom programe v rádiu. Mám z ňich ňiektoré aj nahraté. Takže počúvam Joni Mitchell a mislím si pri tom, že Boh asi naozaj existuje. ( na Youtube sú bohužiaľ len ňekvalitné nahrávki )
Je zjavné že Joni Mitchell mala niekoľkokrát väčší hlasoví rozsah ako napr. Madonna. Aj pri jej nohách v raďe kľačali, tí najlepší skladaťelia a textári, ako pred madonou. Joni Mitchell si ale stále spievala len po svojom.