Ľúb ma, prosím, ľúb ma

7. januára 2012, Viliam Kusi, PRÍBEHY PIESNE BALADY

Michel PolnareffMichel Polnareff sa naroďil 3. júla 1944 v meste Nérac na juhozápade Francúzska. Jeho mamka bola taňečňica, otec ako hudobňík spolupracoval aj s Edith Piaf. Takže Michel hrá na klavír od svojich 4 rokov. Ňeskôr aj na gitare. Keď mal 20, mal pocit, že sa doma v roďiňe udusí. Odišjel. Za svoje úspori si kúpil gitaru. Celé dňi potom sedel na ňekoňečních schodoch baziliki Sacré-Coeur na kopci Montmartre v Paríži. Hral na svojej vlastnej gitare a robil to zrejme dobre. Zaňedlho sa stal známi v celom mesťe a na celom sveťe. Najväčšje úspechi slávil v rokoch 1965 – 1974. V r. 1970 upadol do hlbokej depresije. Ňjekoľko mesjacov strávil len sám a nikoho nechcel vidieť. Jeho manažer mu ale potom nasaďil tmavé okuljare a Michael zo svojej izolácije višjel von. Objavili sa ťjež problémi so zrakom. Oči aj dušu si chráňi veľkími tmavími okuljarmi. Už ňikdi ich ňedal dolu a stali sa vlastne jeho imidžom. Aj celé jeho vistupovaňje je potom dosť extravagantné a škandalózne. Svojim hudobním štílom, spôsobom spevu, hraňja, komponovaňja, posúval hraňice popmusic. Jasne že si zahral aj v Olympii. Striedavo sa dostával na víslňje ešťe ňjekoľko ďesaťročí. Pôsobil aj v USA. Jeho život je celkovo dosť hektickí a vidal bi aj na hrubí román. Do toho sa však teraz nechcem púšťať. Má vjacero pozoruhodních pesňičjek. Ňevjem, či jeho „plač láski“ je najlepšja, ale asi najpopulárňejšja. V roku 1967 to bolo celkom zaujímavé a objavné.

Ľúb ma, prosím, ľúb ma tiež
Ja som z teba celý preč
Každý deň vysmievať sa dokážeš,
Že pre teba strácam reč

Ľúb ma, prosím, ľúb ma tiež
Ja som z teba celý preč
Možno ti však radosť robím tým,
Ako pre teba trpím

V očiach jasne pozorujem
Len znudený nezáujem
Zomrela už moja nádej
A predsa svoju šancu chcem
Dej sa čo dej
Život dám za malú – nádej

Ľúb ma, prosím, ľúb ma tiež
Ja som z teba celý preč
Ty sa mi smiať a týrať chceš,
Keď vidíš, môj lásky plač

Pre tvoj stály nezáujem
Občas si prajem
V noci niekam zmiznúť chcem,
Ale ráno zase jasne viem
Teraz iste, teraz už
Možno si všimneš, že som muž

Ľúb ma, prosím, ľúb ma tiež
Ja som z teba celý preč
Ten chlad čo vždy vyžaruješ
Roztopí môj plač

Ľúb ma, prosím, ľúb ma tiež
Ja som z teba celý preč
Ty sa mi smiať a týrať chceš
Keď vidíš, môj plač lásky

love me please love me




akordy
G    Em    C    D
G                       B7                     Em       Em/D        C         Eb
Ľúb ma, prosím, ľúb ma tiež Ja som z teba       celý preč
G             Em                         C               D               G           Em     C    D
Každý deň vysmievať sa dokážeš,           Že pre teba strácam reč
G                        B7                      Em       Em/D       C         Eb
Ľúb ma, prosím, ľúb ma tiež Ja som z teba       celý preč
G                EM                      C             D      G     C     G     G7
Možno ti však radosť robím tým,           Ako pre teba                trpím
C                                       Bm
V očiach jasne pozorujem Len znudený nezáujem
C        D          G            G7          C
Zomrela už moja nádej                A predsa svoju šancu chcem
Bm                    C               D         D7/5+
Dej sa čo dej   Život dám za malú – nádej
G                        B7                        Em     Em/D         C          Eb
Ľúb ma, prosím, ľúb ma tiež Ja som z teba          celý preč
G           Em                     C                D                   G        Em     C     D
Ty sa mi smiať a týrať chceš,             Keď vidíš, môj plač lásky
C                                    Bm
Pre tvoj stály nezáujem Občas si prajem
C         D            G                      G7         C
V noci niekam zmiznúť chcem,                Ale ráno zase jasne viem
Bm                           C                 D              D7/5+
Teraz iste, teraz už Možno si všimneš, že som muž
G                        B7                     Em       Em/D         C          Eb
Ľúb ma, prosím, ľúb ma tiež Ja som z teba          celý preč
G              Em              C       D         G          Em     C     D
Ten chlad čo vždy vyžaruješ Roz…topí môj plač
G                      B7                           Em    Em/D          C         Eb
Ľúb ma, prosím, ľúb ma tiež Ja som z teba           celý preč
G            Em                 C             D                G                            Em     C     D
Ty sa mi smiať a týrať chceš           Keď vidíš, môj plač lásky        hu..hu..hu..



spolupráca Drahoslav Mika a Tinka