fantasy 167: Južná pošta – sú to múdri, inteligentní ľudia a tiež mali kráľovstvo

29. októbra 2010, Viliam Kusi, ZO ZÁPISNÍKA SPRAVODAJCOV


Imrich Szelepcsényi – Komárňanské kráľovstvo
: Na juhu zatial nič novího! Naše kráľovstvo, aj keď nie je z tohoto sveta, ešte stále nie je samostatní. Už každú sekundu to ale móže biť ináč. Tu na juhu mi všetci, do nohi, monarchisťi. Však aj všetcia vlastňíme záhradu! Veľmi intenzívne a nostalgickí spomínáme na zlaté časi, keď mi boli ešte Československo. Velmi rád som choďil do Čehov aj ja. Len ja a zeleňina. S Čehmi toho máme veľa spoločního. Sú to veľmi múdri, inteligentní ľudia a tiež mali kráľovstvo. Keď napr. stretnú spolu Čeh, Maďar a Slovák … prosím pekne, hneď vidno ten rozdiel. Slovák, ten, prosím pekne, robí vždi ešte hlúpejší, než možná v skutočnosti naozaj aj je. Čeh a Maďar, to ale iná vec. Čeh ten vždi hrá na ťažkího intelektuála a Maďar … Maďar ten, každí tvári ako priami potomok visokej šlachti. No šak … raz keď už juh bude slobodní, určite s Českom spojíme. Potom vám o tom, samozrejmí vec, hneď podám hlásanie.


YouTube Direkt

……………………………………………………………………
Želal bi som si, abi sa už aj Maďari na Slovensku, trochu usmiali. V maďarskích novinách a časopisoch, vidávaních na Slovensku, chíba jedna úplne prirodzená vec. Politická karikatúra. Tá je predsa prítomná, možno len okrem Severnej Kórei, všade na svete. Karikatúru Bugára, Csákyho alebo Duraya v menšinovej tlači jednoducho neuviďíte. A to nie len v takej situácii, keď ťahajú za kratší koniec, ale aňi tak, že maďarskí politici majú navrch a natrú to napr. Ficovi alebo Slotovi. V susednom Maďarsku je však situácia úplne iná. Maďari, tí v Maďarsku, majú asi politickú karikatúru najradšej na svete.
(Abi som bol objektívni, v poslednom čase maďarskú tlač na Slovensku už „nemonitorujem“, možno v súčasnosťi to je už iné.)
…………………………………………………..
retro

szelepcsényi a čaplovič

čaplovič a szelepcsényi

fico a čarnogurský

fico a duray

predchádzajúci článok ………. nasledujúci