Založ si blog

– o troch prasiatkach a vlkoch – ( fantasy )

 
NENAŽRANÉ PRASIATKO
 
V hlavnom meste pod Slavínom
staviam si tam obrovskí dom.
Odkedi som minister
peňazí mám kanister.
 
Treba veďieť tipovať
potom môžeš budovať.
Gembler noci trávi v hrách
štamgastom som v kasínach.
 
Včera pešiak, dnes už kráľ
a v armáde generál.
Ten kto „umí“ ten to vie
prognózi sú priazňivé.
 
Grof, grof, grof, grof, grof
žijem si tu ako gróf.
 
… po rokoch …
Vraveli mi: Prečo hráš?
Stačí Paľo, dosť už máš!
 
Dosiahol som čo som chcel
v rodnej strane, na odstrel.
Aj domček mi uletel
v politickej rulete.
 
 
 
ANJELSKÉ PRASIATKO
 
Ja mám domček skromní, malí
politika, tá ma baví.
Poschoďia sú plné trámov
vravím vám s andelskou tvárou.
 
Obďivujte moju krásu
hlas aj ruki sa mi trasú.
Trochu veľa pijem viem
ale ráno vitriezviem.
 
Nepriateľa Slovák bije
môj národ ma potrebuje.
Spínačom sa otočí
tma je dobrá na oči.
 
Kroch, kroch, kroch, kroch, kroch
bahňím si tu ako hroch.
 
… po rokoch …
Za všetkím sú posti „many“
fackajú ma krídla strani.
 
Zovrela ma ako gajdi
slovenská „železná lejdy“.
Kto je proti poletí
mal som seďieť na riťi.
 
 
 
ĽAVÉ PRASIATKO
 
Som len celkom malá svinka
za mnou stojí sdl-ka.
S usmievavou „imidžou“
šikovní a vrtkí Joe.
 
Malí – veľkí muž
domček staviam už.
Keď chceš ňiečo trochu pridáš
robíš všetko, len sa migáš.
 
Elektrárne sú môj revír
je to trochu veľkí kefír.
Bude dobre, dám si kristír
Devýn banka, všetko isťí.
 
Uj, uj, uj, uj, uj
gazda, po mne upratuj.
 
… po rokoch …
Z postu nechcel som sa hnúť
zlomil sa môj Svätoplukov prút.
Založím si stranu dáku
stále bívam v paneláku.
 
Tu v Rusku som molodec
dobrej vôle vislanec.
 
 
……………………………………………….
poľovačka na vlkov
 

YouTube Direkt
 
link – slovenskí text piesne ( je úplne na konci článku )
 
predchádzajúci článok ………. nasledujúci

Ako Lili Marleen. Naši Kozáci v Berlíne. Stojím nad priepasťou. Niekto sa zhora pozerá. Povedz kukučka. Objatie. Líza z Litvy. Frontový death metal. Mama povedali

08.05.2024

. Text piesne napísal na začiatku prvej svetovej vojny, spisovateľ a básnik Hans Leip. Bola to len báseň, ktorá nikoho nezaujala. Iba skladateľa Norberta Schultzea, o 20 rokov neskôr ju zhudobnil. Nemecká speváčka Lale Andersen pieseň hneď nahrala na platňu. Bol rok 1938 a singel mal veľký úspech. Každý vojak a slúžka sa v texte našli. Vznik tohto pochodového šansónu sa [...]

Patty Pravo – ak ťa stratím, P. P. Arnold – nastal ten čas

25.12.2023

patty pravo – ak ťa stratím, bábika zdroj obr. Na začiatku apríla 1948 sa v Taliansku narodilo dievčatko so zelenými očkami. Nicolettka Strambelli. Neviem prečo ale vyrastala u starých rodičov. V Benátkach. Počul som, že to vraj bola veľmi chudobná rodina. Zrejme tam bývali v nejakom starom, vlhkom dome. Na konzervatóriu Nicoletta 4 roky hrala na klavír a učila sa [...]

Vojdi do môjho srdca, Pola Raksa, Ukrajina má talent, Tmavá noc, Slot, Syn bolesti

08.05.2023

vojdi do môjho srdca Pred štyridsiatimi rokmi naša štátna televízia natáčala videoklipy (teraz už nie). Boli vysielané raz za týždeň v programe Triangel. Páčila sa mi hlavne Marcela Březinová. Tá pesnička je tiež veľmi pekná, objavná a moderná. OK Band – „Říkáš, že jsme si souzeni“ (1984) _____ moja láska Pola Raksa [...]

Devínsky amfiteáter, dron, hrad Devín

Taraba vs. Vallo. Minister chce vyvlastniť hrad Devín, spomína aj vzácny amfiteáter. Kritizuje mesto, že sa nestará o pamiatky

27.07.2024 16:00

Primátor odkazuje ministrovi, že si hrad vziať nedajú a minister nevie, o čom hovorí.

paríž, police, OH

Polícia v prvý deň olympijských hier v Paríži zmarila protest proti zmene klímy

27.07.2024 15:48

Aktivisti plánovali obsadiť most Pont des Arts cez Seinu, kde sa len pár hodín predtým konal otvárací ceremoniál olympijských hier.

gaza, izrael, palestína

Izraelské nálety zasiahli v Pásme Gazy školu slúžiacu ako úkryt, zahynulo najmenej 30 ľudí

27.07.2024 15:16

Nálety sa udiali v čase, keď sa izraelskí vyjednávači pripravovali na stretnutie s medzinárodnými sprostredkovateľmi, aby prediskutovali navrhované prímerie s Hamasom.

Gare du Nord / Železničná stanica /

Vlaky vo Francúzsku majú stále meškanie, návrat do normálu sa čaká v pondelok

27.07.2024 13:47

Vlakové spojenia medzi Parížom a Nemeckom sa po podpaľačských útokoch podarilo obnoviť.

Viliam Kusi

satira, básňički, kresbički, pesňički (píšem kusou slovenčinou)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 266
Celková čítanosť: 1004419x
Priemerná čítanosť článkov: 3776x

Autor blogu