Založ si blog

Farební v kráľovskej rodinke

_____

(bulvár)

FAREBNÍ V KRÁĽOVSKEJ RODINKE

Manželia Harry a Meghan z anglickej kráľovskej rodiny sa k sebe veľmi hodia. Obaja, vojvodkyňa aj vojvoda zo Sasexu, sú totiž „farební“. Mama Meghan je černoška a Meghan má peknú hnedú pleť. Mama princa Harryho lady Diana má keltské korene a pochádza z Walesu. Harry je z toho ryšavý a má červené vlasy.

______

ZRÚCANÁ LEGENDA

OTÁZKA: Prečo sú z našich hradov už iba ruiny?

ODPOVEĎ: Jánošík vypálil.

_____

RADŠEJ ORECH

OTÁZKA: Aký je rozdiel medzi čistokrvným psom a orechom?

ODPOVEĎ: Čistokrvného psa treba strážiť, aby ho nikto neukradol.

______

ZADOK JE V POPREDÍ

Na facebooku na fotografiách dievčatá a ženy väčšinou otŕčajú svoje „prednosti“… najmä zadnú časť.

______

JEDEN AKO DRUHÝ

Muži sú z Marsu, ženy z Venuše… Zdá sa, že len zo Zeme nie je nikto.

______

TV PROGRAM NA DNES

TÁTO KRAJINA NIE JE PRE STARÝCH: Dokument o tom, ako sa penzisti na internete prihlasovali k zaštepeniu proti pandémii a do očkovacej lotérie.

DOVOLENKA ZA TREST: Hlavné postavy vo filme prežívajú druhý rok covidového voľna. Nakoniec všetci zomierajú od nudy.

BOSÉ NOHY V PARKU: Počas pandémie sme rozdali veľa miliárd euro rôznym skupinám obyvateľstva. Zase okrem tých, ktorí to potrebujú najviac. Reportáž ukazuje bezdomovcov, ako sa hrabú v odpadkoch, spia na železničných staniciach a zastávkach autobusov. Roznášajú pri tom covid, chrípku, žltačku, puch a parazity.

_____

KEĎ SA NEDÁ…

OTÁZKA: Západné štáty sa pokúšali nastoliť demokraciu už naozaj v mnohých krajinách. Prečo sa to nikde nepodarilo?

ODPOVEĎ: A je na svete nejaký štát, kde demokracia funguje?

_____

ZASE NA ZÁHORÍ

OTÁZKA: Dá sa definovať kto je na tom u nás po mentálnej stránke najhoršie?

ODPOVEĎ: Ak niekto býva na Záhorí, pracuje ako policajt, ak je cigán rómskeho pôvodu a pritom všetkom je blondiak, tak to sa, jednoducho musí odraziť.

_____

TREBA SA DOBRE NALADIŤ

OTÁZKA: Prečo chce vláda stále testovať voličov na covid?

ODPOVEĎ: Pri odbere vzorky nám vlastne, zaškolený personál dolaďuje mozgové závity. V parlamentných voľbách už budeme aj bez rozmýšľania hneď vedieť, koho voliť.

_____

POVEDALI

Madame de Pompadour: „Po nás potopa!“

Madame de Merkel: „Po nás migranti!“

_____

MAĎARSKÁ OTÁZKA

OTÁZKA: Všetci Maďari majú veľmi vrúcny vzťah k bývalému Uhorsku. Nazývajú ho dokonca „Maďarské“ kráľovstvo. Stále naň s láskou spomínajú. Prečo je tomu tak?

ODPOVEĎ: Keď prišli kočovní starí Maďari do Karpatskej kotliny, boli ako diví. Najradšej len stále klamali, prznili a lúpili. Tých jedincov ktorí boli v spomínaných disciplínach najlepší, si veľmi vážili, uctievali ich a slúžili im ako príklad hodný nasledovania. V tom tkvie asi aj vysvetlenie, prečo si Maďari tak veľmi vážia to svoje Uhorské (Maďarské) kráľovstvo… Lebo ho ukradli! Slovákom, samozrejme.

_____

V ŽENSKOM KOLEKTÍVE

OTÁZKA: Moje kolegine sa stále sťažujú, že si ich nevšímam. Čo s tým?

ODPOVEĎ: Nič sa nedá robiť, musíte sa snažiť svoje koleginky lepšie spoznať. Musíte ich mať prečítané zľava doprava a naopak. Odpredu aj odzadu. Už podľa rici musíte vedieť, ktorá puča to je.

_____

ŽENSKÁ OTÁZKA

OTÁZKA: Vedia ženy aj počúvať, či len rozprávať?

ODPOVEĎ: Ženy majú lepšie vyvinuté a zväčšené rečové centrum v mozgu. Zlé jazyky hovoria, že potom je tam logicky v tej hlavičke, na iné mozgové centrá miesta trochu menej. Nie je to, samozrejme, vôbec pravda! Ženy dokážu aj veľmi dlho a dychtivo počúvať a byť pri tom úplne ticho… Napríklad, ak počúvajú za dverami.

_____

ŽENA KTORÁ MI POSIELA ENERGIU 

Natalia Oreiro – Rio de la plata – 6.4.2001 – Bratislava


Natalia Oreiro – United by love (2018)


 

Natalia Oreiro – domov

_____

Rio de la Plata (voľný preklad) 

Mala som slzy v očiach keď som odchádzala. Ťažko som všetko opúšťala, dobrých ľudí a moje mesto. Ešte malá som musela opustiť rodnú krajinu. Všetko som obetovala svojim snom. Pochádzam z Río de la Plata. Mám juhoamerické srdce. Milujem rytmus tanca candombe. S úsmevom na tvári, nesiem v sebe sen, bez hraníc. Som z Rio de la Plata. Tam kde sa tancuje horúce candombe! Ten rytmus spaľuje moju dušu, je v očiach môjho ľudu. Slzy na tvári mi uschli. Lietala som do mnohých krajín, takmer som sa dotkla neba. Dnes so všetkým úsilím, ktoré je vo mne, spievam svetu, stojí za to ísť za svojim snom. Ak sa ti sen splní, ty už budeš iný. Rástla som, hľadala šťastie, snívala cez deň, liečila rany. Teraz to už viem, aj keď idem ďaleko, stále za svojim osudom, som tá istá a krajinu ktorú milujem nosím v srdci. 

candombe – Tanec typický pre folklór River Plate, ktorý sa hrá veľmi živo, do rytmu tamburín, kĺzaním nôh po zemi vo veľmi krátkych krokoch; Má svoj pôvod v kultúrnych tradíciách čiernych otrokov, ktorí prišli na Río de la Plata počas kolonizácie.

__

Rio De La Plata

Con lágrimas en los ojos me fui alejando / Viví lo duro que fue dejar todo atrás / Mi gente y mi barrio / Tener que marcharme sola de mi tierra un día / Cuando era una niña / Dejándolo todo / Por mis fantasias / Soy del Río de la Plata / Corazón latino / Soy bien candombera / Llevo siempre una sonrisa / Con mi sueño a cuestas / No tengo fronteras / Soy del Río de la Plata / Que viva el candombe de sangre caliente / Ritmo que me enciende el alma / Y que brilla en los ojos de toda mi gente / Las lágrimas de mis ojos se fueron yendo / Volé por tantos caminos que sin darme cuenta / Casi toco el cielo / Hoy yo le canto al mundo con toda la fuerza / Que llevo aquí dentro / Que vale la pena / Luchar por un sueño / Soy del Rio de la Plata / Corazón latino / Soy bien candombera / Llevo siempre una sonrisa / Con mi sueño a cuestas / No tengo fronteras / Soy del Río de la Plata / Que viva el candombe de sangre caliente / Ritmo que me enciende el alma / Y que brilla en los ojos de toda mi gente / Je-jey / Cumplir un sueño / Te puede cambiar la vída / Crecí, buscando mi suerte sonañdo despierta / Y deshojando heridas / Hoy sé, que aunque fui tan lejos buscando un destino / Soy siempre la misma / Que llevo en el alma / Mi tierra querida / Soy del Rio de la Plata / Corazón latino / Soy bien candombera / Llevo siempre una sonrisa / Con mi sueño a cuestas / No tengo fronteras / Soy del Río de la Plata / Que viva el candombe de sangre caliente / Ritmo que me enciende el alma / Y que brilla en los ojos de toda mi gente / Soy del Rio de la Plata / Corazón latino / Soy bien candombera / Llevo siempre una sonrisa / Con mi sueño a cuestas / No tengo fronteras / Soy del Río de la Plata / Que viva el candombe de sangre caliente / Ritmo que me enciende el alma / Y que brilla en los ojos de toda mi gente / Je-jey /

 

autor skladby: Facundo Monti

Patty Pravo – ak ťa stratím, P. P. Arnold – nastal ten čas

25.12.2023

patty pravo – ak ťa stratím, bábika zdroj obr. Na začiatku apríla 1948 sa v Taliansku narodilo dievčatko so zelenými očkami. Nicolettka Strambelli. Neviem prečo ale vyrastala u starých rodičov. V Benátkach. Počul som, že to vraj bola veľmi chudobná rodina. Zrejme tam bývali v nejakom starom, vlhkom dome. Na konzervatóriu Nicoletta 4 roky hrala na klavír a učila sa [...]

Vojdi do môjho srdca, Pola Raksa, Ukrajina má talent, Tmavá noc, Slot, Syn bolesti

08.05.2023

vojdi do môjho srdca Pred štyridsiatimi rokmi naša štátna televízia natáčala videoklipy (teraz už nie). Boli vysielané raz za týždeň v programe Triangel. Páčila sa mi hlavne Marcela Březinová. Tá pesnička je tiež veľmi pekná, objavná a moderná. OK Band – „Říkáš, že jsme si souzeni“ (1984) _____ Pola Raksa Herečka [...]

Husičky a Veronika. Kristínky. Daneliya. Barbara. Peter a víly

28.04.2023

Veronika Rabada – Husičky _____ chrystyna solovij Kristínka spieva praobyčajné Lemko-Rusínske ľudovky, pritom ale celá horí. To mladé dievča spieva rukami, nohami, celým svojim ukrajinským telom a celou svojou širokou ukrajinskou dušou. Mystickým výrazom a zanietením dostáva do tranzu aj plne vypredané štadióny. „Христина [...]

Kitzsteinhorn

Pri zrážke počas lyžovačky v rakúskom Kitzsteinhorne zahynul český občan

30.04.2024 08:47

Napriek okamžitej prvej pomoci privolaný lekár záchrannej služby konštatoval smrť českého občana.

F-35 / Stíhačka F-35 /

Do poľského vojska sa vracajú husári, tentoraz však ako najmodernejšie stíhačky F-35

30.04.2024 07:36

Hodnota celého kontraktu predstavuje 4,6 miliardy dolárov.

Vrtuľník

Pri páde armádneho vrtuľníka na severe Kolumbie zahynulo deväť vojakov

30.04.2024 07:04

Vrtuľník mal dopraviť zásoby pre vojakov v oblasti mesta Santa Rosa del Sur, kde v poslednej dobe prebiehajú boje medzi ľavicovou gerilou a drogovým gangom.

depozitár, Múzeum SNP, Banská Bystrica

Rarita v Múzeu SNP: Prvého mája sprístupnia skvosty, ktoré viac ako polstoročie verejnosť nevidela

30.04.2024 07:00

Mnohé autentické uniformy, zbrane, prilby, kufre a rôzne osobné veci ľudí, ktorí riskovali svoj život v Povstaní priamo na bojisku, sa konečne dostali „na svetlo sveta“.

Viliam Kusi

satira, básňički, kresbički, pesňički (píšem kusou slovenčinou)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 265
Celková čítanosť: 986520x
Priemerná čítanosť článkov: 3723x

Autor blogu