Založ si blog

Diaľnica je cesta. Pellegrini to s nami vie. Neber už tie úplatky! Génius Loci. Spoločne

Diaľnica na východ krajiny sa začala stavať pred viac ako 30-timi rokmi. Naše vlády v tom čase sa zrejme pozreli na mapu, kde je ten najťažší terén. Potom vyhlásili – tadialto povedie diaľnica. Najkratšia cesta z Bratislavy do Košíc je u nás cez Oravu a Liptov. Vo všetkých štátoch sa diaľnice rozbiehajú od hlavného mesta, ako svetelné lúče od slnka. My sme vymysleli niečo lepšie „chrbticu ciest“. Jednu jedinú tepnu, ktorá zbiera dopravu zo všetkých našich dolín. A sme na tento náš vynález aj patrične hrdí.

Áut však pribúda a naša chrbtica je nám stále nejak priúzka. Nestíhame ju rozširovať. Rastie nová generácia, naša nádej. Iste postaví diaľnicu nielen pri Váhu, ale aj popri riekach Turiec, Laborec, Ipeľ a Dunaj. Priamo do Bratislavy budú možno autá jachat na diaľnici zo Senice a Mijavy, z Dunajskej Stredy a Nových Zámkov. Možno aj priamo z Komárna a Štúrova. A do našej vytúženej metropoly Východu už teraz v podstate môžeme trieliť z hlavného mesta po diaľnici aj cez susedný štát.

 

 

V ŽIVOTE BY SOM NEZOBRAL ÚPLATOK… ALE JE TOTO NEJAKÝ ŽIVOT?
text: Drahoslav Mika

 

 

V PARLAMENTNOM BUFETE

 

REMIŠOVÁ: Figuríny v našej politike by si mali uvedomiť, že som vyučená bábkoherečka.

 

PELLEGRINI: Veľa som sa od svojho majstra, pána Fica naučil. Naše pozície z hľadiska podpory voličov sa teraz vyrovnávajú. Ja však mám v schopnosti manipulácie ešte rezervy, predseda Smeru už nie.

 

ZÁBORSKÁ: Všetkým odporúčam osvedčenú antikoncepciu – „neondzej“.

 

BABIŠ: Česi nie sú „ňoumové“. Oni to len tak hrajú.

 

BUDAJ: Všetky jednorazové PET fľaše môžeme v predajni vrátiť. Zo sklenených fliaš, naďalej iba tie typizované. 

 

 

Áno, ste tu správne, pán poslanec, očkujeme aj veľké zvieratá.

 

 

GÉNIUS LOCI ODPOVEDÁ

 

OTÁZKA: Prečo sú z našich hradov už iba ruiny?

ODPOVEĎ: Jánošík vypálil.

 

OTÁZKA: Aká je perspektíva Európy? 

ODPOVEĎ: Európa má neustále nejaké problémy. Naopak, zo štátov ako Čína a India sa veľmi rýchlo stáva najvyspelejšia časť sveta. Ak je teda „pupok sveta“ v juhovýchodnej Ázii, je len logické, že „riť sveta“ bude práve na opačnej strane Zemegule.

 

OTÁZKA: Prečo kňazi žijú v celibáte?

ODPOVEĎ: Veď oni to vedia, že prečo…!

 

OTÁZKA: Je pravda, že Maďari bojovali 150 rokov s Turkami?

ODPOVEĎ: Áno. Dolné Uhorsko patrilo v stredoveku k Tureckej ríši a Maďari, samozrejme, bojovali vedno s nimi. 

 

OTÁZKA: Prečo sú tu diaľnice najdrahšie na svete?

ODPOVEĎ: U nás sa na cestách lúpilo už v stredoveku.

 

 

PROGRAM NA DNES 

 

MILUJ MA ALEBO ODÍĎ: Skrytá kamera nasnímala rozhovor medzi dvomi ministerkami – pani Remišovou a Kolíkovou.

 

KREHKÁ IDENTITA: Seriál. Čo je občiansky preukaz bez Covid-pasu?!

 

NOVÝ ŽIVOT: Interview s ministrom hospodárstva. Pán Sulík hovorí o svojej túžbe vysťahovať sa do Austrálie. Aj o tom, prečo si vybral takú vzdialenú lokalitu.

 

HRA O TRÓNY: Dej seriálu sa odohráva v monarchii. V demokracii sa hrá o korytá. 

 

 

Pesničku „Together“ posielam lídrom našich vládnych strán


 

spev, text a hudba: Dean Reed

Spolu, ruka v ruke pôjdeme životom. Spolu, navždy v náručí, ako manželia. Spoločne. Spoločne hľadáme múdrosť a pravdu a darujeme svoj život ľudstvu. Na veky, spoločne. Spolu… Spolu… Spolu… Povedz mi, že ma miluješ. „Ich liebe dich!“ (Ľúbim ťa!) Povedz mi, že ma potrebuješ. „Ich brauche dich!“ (Potrebujem ťa!) Povedz mi, že ma rešpektuješ. „Ich achte dich! Sag mir, daß du mich liebst.“ (Vážim si ťa! Povedz mi, že ma miluješ.) Milujem ťa! „Sag mir, daß du mich brauchst.“ (Povedz mi, že ma potrebuješ.)

Patty Pravo – ak ťa stratím, P. P. Arnold – nastal ten čas

25.12.2023

patty pravo – ak ťa stratím, bábika zdroj obr. Na začiatku apríla 1948 sa v Taliansku narodilo dievčatko so zelenými očkami. Nicolettka Strambelli. Neviem prečo ale vyrastala u starých rodičov. V Benátkach. Počul som, že to vraj bola veľmi chudobná rodina. Zrejme tam bývali v nejakom starom, vlhkom dome. Na konzervatóriu Nicoletta 4 roky hrala na klavír a učila sa [...]

Vojdi do môjho srdca, Pola Raksa, Ukrajina má talent, Tmavá noc, Slot, Syn bolesti

08.05.2023

vojdi do môjho srdca Pred štyridsiatimi rokmi naša štátna televízia natáčala videoklipy (teraz už nie). Boli vysielané raz za týždeň v programe Triangel. Páčila sa mi hlavne Marcela Březinová. Tá pesnička je tiež veľmi pekná, objavná a moderná. OK Band – „Říkáš, že jsme si souzeni“ (1984) _____ Pola Raksa Herečka [...]

Husičky a Veronika. Kristínky. Daneliya. Barbara. Peter a víly

28.04.2023

Veronika Rabada – Husičky _____ chrystyna solovij Kristínka spieva praobyčajné Lemko-Rusínske ľudovky, pritom ale celá horí. To mladé dievča spieva rukami, nohami, celým svojim ukrajinským telom a celou svojou širokou ukrajinskou dušou. Mystickým výrazom a zanietením dostáva do tranzu aj plne vypredané štadióny. „Христина [...]

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

izrael, palestína, západný breh jordánu, evakuácia, amona

EÚ po prvý raz uvalila sankcie na izraelských osadníkov pre útoky na Palestínčanov

19.04.2024 13:07, aktualizované: 13:20

Palestínčania chcú, aby Západný breh bol súčasťou ich budúceho štátu.

Rudolf Huliak

SaS podá návrh na odvolanie Huliaka z postu predsedu výboru

19.04.2024 13:00

Hlina tvrdí, že podnet bude musieť byť zaradený na rokovanie a musí byť o ňom rozprava.

Čierny kašeľ / Pertussis /

Čierny kašeľ v Bratislavskom kraji: Hygienici evidujú 74 prípadov ochorenia

19.04.2024 12:21

Najvyššia vekovo špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine nularočných osôb.

Viliam Kusi

satira, básňički, kresbički, pesňički (píšem kusou slovenčinou)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 265
Celková čítanosť: 983497x
Priemerná čítanosť článkov: 3711x

Autor blogu